May 1, 2012

Rindu sahabat ku. :')

assalamualaikum. bismillahhirrohmanirrohim. :)

sayu hati rasanya tika aku menulis entry kali ni. sayu. sangat sayu. sesungguhnya hanya ALLAH yang mengerti bagaimana perasaan aku tika ini. hmm tak dapat nak digambarkan dengan kata-kata.

sahabat. sesungguhnya diri ini sangat merindui kalian. ukhuwah kita dahulu sangat indah. di awal perkenalan, sering bertanya khabar, sering mengutus berita, sering bergurau senda, bermanja. diri ini terasa sangat bahagia tika itu kerana bersama kalian, wahai sahabat jannah ku.

bukan maksud ku hendak mengatakan bahawa, tika ini aku tidak bahagia bersama kalian. cuma, aku rasa kita semua semakin menjauh. sangat menjauh. maafkan diriku, jika hanya diri ku merasakan sebegini.

sahabat, ketahuilah sesungguhnya aku sangat merindui kalian. merindui ukhuwah kita. sangat merindui. allahuakbar. pimpinlah hati kami Ya Allah. sesungguhnya ukhuwah ini terjalin kerana Allah. tautan kasih ini doaku moga sentiasa dalam redha ALLAH.

insyallah. jika diberi peluang dan ruang oleh Allah, ingin sekali diri aku bertemu dengan kalian di dunia ini. jika tiada jodoh di dunia, moga diri ini akan bertemu kalian di syurga Allah nanti,. aku sangat sayang akan kalian sahabat jannah ku.

doaku, moga kita semua sentiasa di bawah lembayung rahmat Yang Esa. sentiasa istiqamah dalam menyamapaikan dakwah ini. sentiasa istiqamah dalam menjadi muslimah solehah. menjadi anak yang solehah. menjadi hamba dan umat yang sentiasa mengikut segala suruhan Allah dan meninggalkan segala larangan Allah. semoga kita semua, akan berjiran di jannah kelak, insyallah.

Sabda Rasulullah s.a.w yang maksudnya: “Tiga perkara yang boleh mengeratkan persahabatan dengan saudaramu iaitu memberi salam apabila bertemu dengannya dan menyediakan tempat duduknya dalam sesuatu majlis serta panggilah ia dengan nama yang paling disenanginya.”

semoga kita berjiran di jannah. :)


uhibbuki fillah sahabat jannah ku. :)
wassalam.

No comments:

Post a Comment