May 1, 2012

New Blog

assalamualaikum. bismillahirrohmanirrohim.

apa khabar semuanya? harap semua nya sihat sentiasa di bawal rahmat yang Esa.

aku kat sini alhamdulillah. so far so good. Allah masih beri peluang dan ruang untuk terus beribadat kepadaNya.. sebab kita pun tak pasti bila kita akan pergi kan. so, renung-renungkan dan selamat beramal. :) hmm agak lama lag tak mengupdate kat blog ni. bukan apa, kekurangan masa sangat aku ni.

cuti sem. ye tengah cuti sem. tapinya kerja kat rumah tak pernah habis. jadi nya, aku menjadi suri rumah tangga separuh masa la menolong mak aku. hehehe. separuh je tau. mak aku suruh practise nanti dah jadi bini orang. sob. sob. mak nak suh aku kahwin dah ke? tett..

haa berbalik pada tajuk kat atas tu haa. new blog tu.bermaksud nye, blog aku ni dah di edit la menjadi cun seperti aku. tuan punya blog ni. chewah. masuk lif tekan sendiri. haruslah tekan sendiri, takkan korang nak tolong tekan pulak kan. hahaha

blog aku ni telah di edit oleh seorang gadis yang cun melecun. kiranya entry ni khas untuk dia lah. kredit to the cute girl. aku dah anggap dia macam adik. even darah takde pertalian pun, aku anggap dia macam adik aku. adik dan sahabat. adik dunia akhirat sampai syurga. insyallah.

si gadis yang comel dan baik hati ini adalah ADAH . sila lah menjenguk blog adik aku yang manis ni. :) perkenalan dengan adah melalui twitter. si burung biru tu telah menjodohkan kami berdua. lalu terukirlah kasih sayang. rindu-rinduan dan sebagainya.  ni kalau adah baca kompem die geli geleman.

dulu, adah segan la bila aku panggil dia sayanggg. bila aku cakap aku sayangg dia. haha. hmm malu lah tu. akak sayang macam adik akak sendiri. okay? i really mean for everything that i say. adah, kenangan terindah dalam hidup akak. even tak pernah kenal apa, tapi sanggup tolong akak. hmm pastu baik sangat dengan akak. ya ALLAH, hanya Engkau yang mampu membalas segala kebaikannya padaku. aminnn. 

adah kalau baca ni sedia tisu tau. hahaha. takde apa yang akak nak cakap. just nak say thank you so much. for everything. sudi jadi adik akak. sudi jadi sahabat akak. sudi la untuk segalanya. sudi tolong akak even entah akak ni jahat ke apa ke. akak ni bukan baik pun. tapi akak mencuba untuk jadi baik macam orang lain. macam adah. insyallah. akak sayang adah dunia akhirat sampai syurga. jaga solat. jaga diri, iman dan amal. belajar rajin-rajin. kita sama-sama pernah jatuh, jangan takut dan jangan segan-silu untuk bangkit semula. sebab kita muslimah yang kuat. kan? jangan hampakan harapan mak abah. jaga hati. okay? jaga apa yang ALLAH suruh jaga,. tinggal apa yang ALLAH suruh tinggal. apa-apa hal, lepas cari ALLAH, adah boleh cari akak kalau adah perlukan akak. insyallah akak sentiasa ada. :)

aku rasa sampai kat sini je apa yang aku boleh cakap. sebab entry ni lebih kepada nak ucap terima kasih pada adik aku yang sorang ni. :)

maaf andai tersilap bicara dan sebagainya. moga jumpa lagi di next entry. sayang kalian fillah. assalamualaikum. :)

sahabat sampai syurga. :)



No comments:

Post a Comment