May 2, 2011

first time.. ehehe

assalamualaikum semua.. sehat tak?  harap semuanye sihat le hendaknye yea.. aku kat sini so far so good-good-good (menandakan yang aku sangat2 sehat walafiat) sebabnye aku sekarang ade kat umah.. haha.. cuti sem dah bermula... s00... enj0y. haha.. gaya aku tulis ni cam la org lain xde cuti sem kan.. hehe.. maap yea semua.. =))
s00, utk semua yg dah mula cuti sem, slamat bercuti.. rehat puas2.. selamat membesaukan bdan, merehatkn fikiran dan otak dari segala bebanan tugas2 sepanjang kuliah.. =))
ok laa.. berbalik pada tajuk entry di ats.. FIRST TIME.. dats mean.. kali pertama.. hehe.. alaa.. korng kan sume bijak pandai.. tau kan maksud die.. aku saje je gatal tangan nak tulis.. haha.. jgn marah2 tau..nt cpat tua.. okeh entry pasal kali ni is about.. emm ape ek.. sal pengalaman aku la.. 29hb april yang lepas, aku  ade pegi pesta buku antarabangsa.. kat pwtc.. atau kata ganti nama nye PUTRA WORLD TRADE CENTRE.. haha.. dengan bangganye den mempersembahkan...
haa.. nmpak tuh pwtc.. haha.. xnampak, z00m ek.. xkisah la korg nak cakap aku jakun ke hape.. tp ni mmg first time aku pegi pesta buku n pwtc.. syiooookkk..=))
ok.. musti korg tertanya2 camne aku boleh sampai ke sini sedangkan pada keesokan harinye (30 mei 2011) aku ade paper last.. is it bel.. hehe..tp nak wat camne. sebab melonjak2 keinginan dalam hati aku ni nak sangat pegi pesta buku tuh, dengan hati yang lapang sangat, akak yg tersayang iaitu haslina mohd darsani (bukan akak kandung eh.. tapi dah dianggap macam akk sendiri sebab susah senang aku die sentiasa ada.. tankss kak lina.. syg akk fillah) dengan rela hati nye ajak aku dengan wawa (is my bff).. amboi.. hepy bebenau yea.. mau xhepy.. kitorang borong sakan kot time nih... kak lina duk bawak jalan.. die xbeli pape pun.. maklum laa da bosan kot duk mengadap buku tiap hari.. hehe.. kitorang bertolak pukul 8 am.. korg tau x betapa heppynye aku saat kak lina msj aku.. haha..

28mei 2011:
ima:kak, jd x kite pegi ni? camne?

dalam beberapa minit kak lina still xbalas..
(dalam hati berkata.. sedihnyeee.. xjd pegi la ni.. =(( )

lwat skit kak lina reply

hmd:jadi.. kite pegi be3 jela kan.. sebelum pukul 8 kite gerak..

muahahhahaa.. hepy giler babun kot aku time tuh.. rase nak p uma kak lina, peluk cium die.. haha.. s00ry kak..
  keesokan harinye is it 29mei
 6.45 am:zura kejut.. "korg bangun la.. cakap nak p pwtc" jom mandi.. xde air nih.. aku dengan terkezutnyee.. haa?? xde air.. cepat2 kejut wawa.. wawa bangun, kitorang b3 terus p mandi kat blok sebelah.. hehe..

8.00 am:seperti yg dijanjikan.. kak lina sampai.. kak tkah n kak ira dah siap bagi pesanan berderet2 novel2 pilihan hati idaman kalbu.. haha.. siap bagi kad bank ag tuh dekat wawa.. aduh xtahan betul akak2 aku nih.. bukak2 pintu kete..
hmd:laa.. korg pakai seluar ke? akk pakai baju kurung.. (dengan ala2 muka terkilan) hehe

ima:hehe.. senang nak jalan laa.. akak xplan pun nak pakai baju pee.. (dengan muka ala2 mintak simpati) 

okeh.. then kitorang pun berbekalkan keazaman yang tinggi pun gerak la ke pwtc.. even tanpa tahu jalan nak ke sana.. kak lina mmg pro area sane tp die xpena gerak naik kete..tp demi adik die yg tersayang n terchumill ni (dengan muka penuh perasan) haha.. aku wat statement nih.. hampeh pnye ima.. dalm pukul 10lbh kitorang sampai.. alhamdulillah.. sebelum terlupa.wawa duk sedap tdo dlm kete td.. siap bergolek2.. haha.. xsempat nak snap gmbo die.. ble sampai cari parking, n jmpe. terus kua kete, straight to  pwtc.. sooo.. kitorang pun godam seluruh b00th2 yg ade.. haha.. korg tau x duit aku time tuh 2ratus semua licin.. giler novel pye ima.. kalau mak aku tau mau kena bebel 10 hari 12 malam.. haha.. pasal malam lebih aku pun tatau laa.. b00th paling byk aku beli xsilap kat pelangi kot.. pastu paling mahal n paling tebal is 7 hari mencintaiku.. karya siti rosmizah.. kenal? xkenal p search.. haha.. dalam area 1lebih camtu kitorang rehat jup p makan n solat.. sebelum tuh mase kat booth karangkraf sempat laa snap pic.. hehe..
wawa.. gegar laaa..
haaa.. ok laa tuh.. hehe.. ni la nove yg tebal n mahal tuh..

  with lovly dovey kak lina.. =))

pastu kitorang pun grak laa p makan n solat.. smpat jugak di snap sedikit gambar..
yummy.. sedapnyee.. total2 semua makanan campur air rm 10.50. ok la.. time ni mkn kat food court mall tingkat 4..

 waa.. gmbar sikit.. hehe.. die pun mule senyumm .. =))

mase dah siap mkn.. otw nak p surau.. aku turun lif.. n aku cam nampak bekas senior aku dulu laa.. aku pandang die.. die pandang aku.. die senyum..aku senyum.. turun2 bawah.. baru perasan.. duan!!! alaa.. nape xteg0 td.. =((
keciknye dunia...
then, masuk surau pwtc.. sempat jugak snap gamba.. hehe...
  ima.. kau memnag gler kamera.. haha..

dah selesai solat bagai, makeup sikit.. dapat call dari kak tkah.. brmula la pesanan novel baru plak.. 
kak tkah:dah beli? duit akak cukup x?
ima:cukup.. sye beli novel ct rosmizah latest punye..
kak tkah:nak jugak.. kuakan la duit akk.. kak ira pun nak.. ecah ngan ati tye dah beli lum gelak tergolek?
ima:dah2.. ecah pye belum lagi.. xpe2.. jup g sye turun semula k..
kak tkah:ok.. pape hal bgtau ek..

kesimpulannye di sini.. kitorang kena pegi balik kedai2 tuhh.. hehe. xpela.. kitorang pun turun.. dan2 den poie booth popular..ade ct rosmizah.. apo laie.. begamba laa... muka dengan penuh keterujaannye.. haha
aku dapat jumpa ct rosmizah.. waaa.. nak nagis... terharu nyeee...

 wawa.. yg xpena minat novel.. kitorang dah hasut die,, smpai die jadi hantu novel.. haha

finally dah siap2 sume, kitorang pun gerak balik.. turun2.. nampk plak ustaz hensem.. siapakah????





 mak.. kakde jumpa ustaz ridhuan tee... hehe.. hensem nye ustaz.. memula wawa yg tegur "eh tu kan ustz yg jd mc mse forum perdana".. aku pun pe ag.. snap.. hehe.. tp xsempat tangkap gmbar dgn die.. sebb nak cepat.. dah penat jalan2..

pukul 4.00 pm kitorang gerak balik.. otw tuh aku tertido setengah jam.. mengantuk sgt.. soory kak lina.. drive sengsorang.. hehe.. pastu aku bgun blik... bork2 le.. smpai2 dekat kampus dekat kul 7.00 pm.. salam2 kak lina.. masuk bilik...

mood:aku memang hepy gler2 dapat pegi pesta buku nih.. sebab dah lame aku impikan.. kali ni baru tercapai.. tankss kak lina sygg.. pengalaman ni sgt2 berharga.. hope kak lina xmenyesal jalan2 ngan kitorang.. hehe.. sayang akak sgt2..
wawa:tankss tau teman kawan kau nih.. aku lupe nak belanja kau makan.. nt kite hangout dgn emy, aku belanja kau eh.. sayang kau fillah.. :))  

ok laa.. aku out dulu.. c u all next entry.. nt aku tunjuk novel2 yg aku dah beli ek.. haha.. banyak kot.. just wait..tankss sudi bace entry aku nih.. senyum2 salu.. muahhh.. salam... =))

No comments:

Post a Comment