Nov 22, 2012

kurniaan ALLAH

assalamualaikum. apa khabar semuanya? harap semuanya sihat senantiasa di bawah lindungan Illahi. diri ini alhamdulillah sihat. sudah lama rasanya tidak menjenguk blog. bukan lupa, tapi diri ini punya tanggungjawab yang perlu diutamakan dan diselesaikan.


rasanya setelah hampir 3 bulan tidak menjenguk dan mencoret sesuatu di dalam blog, banyak perkara yang berlaku. pahit manis, suka duka, ketawa dan airmata seiring dalam sebuah kehidupan. semua itu mengajar saya. segala yang terjadi banyak mengajar saya menjadi seorang yang lebih tabah dan matang dalam sebuah kehidupan.


di waktu ini, saya berada di rumah dan bercuti semester selama sebulan lebih. 2/12 nanti akan kembali pulang ke kampus dan akan melanjutkan pelajaran untuk sem 5. alhamdulillah. sedar tak sedar, bakal menamatkan diploma dalam tempoh setahun lagi. moga ALLAH permudahkan. :") result final exam untuk sem 4 juga sudah dapat. terima kasih ALLAH untuk segala yang Engkau beri sesungguhnya kejayaan itu adalah untuk kedua ibu bapa ku yang sentiasa menyokong diri ini. alhmdulillah. mengalir air mata saat melihat keputusan pada pagi 9 November itu. tidak terjangkau dek akal fikiran. sesungguhnya Engkau lebih mengetahui apa yang terbaik untuk hambaNya. segala kejayaan/kegagalan itu adalah ujian yang diberikan Allah untuk kita. terima dengan ikhlas. lalui dengan tabah. ALLAH sentiasa bersama kita. :)


adik bongsu juga sudah dapat keputusan UPSR. alhamdulillah. even bukan straight A's pun, kami tau adik sudah cuba yang terbaik. kami terima dan bersyukur pada ALLAH dengan apa yang adik dapat. just lepas ni, adik kena study lebih, belajar lebih, solat jangan tinggal. sebab, bila dah masuk sekolah menengah adik akan jumpa ramai orang dan bermacam ragam. moga adik pandai pilih kawan dan menjadi insan yang berguna kelak. insyaAllah. kami sayang adik dan sentiasa mendoakan yang terbaik untuk adik, MUHAMMAD AZAM AIMAN BIN AZMI. :)


21 Nov yang lepas, SELAMAT ULANGTAHUN KELAHIRAN my hero no 1, abah tersayang AZMI BIN BUDIN yang ke 50 tahun, dan juga adik yang dikasihi SITI ANIZA BT AZMI yang ke 17 taun. may God bless both of u. dipanjangkan usia, dimurahkan rezeki dan sentiasa dalam rahmat ALLAH selalu hendakya. insyallah.  semoga kita sekeluarga akan terus menjadi keluarga bahagia. amin ya rabb. all the best oteh untuk SPM yang sedang berlangsung. do ur ever best untuk mak abah. kami iringi dengan doa senantiasa. abah, abah hero no 1 dalam hidup kakde insyaAllah, kakde akan hadiahkan kejayaan kakde untuk segala pengorbanan abah dan mak. kakde sayang abah dan mak dan keluarga sangat-sangat.

hmm, okay la. rasanya sampai di sini dahulu coretan kali ini. ada kerja yang perlu diselesaikan. maklumlah surirumah part time la sekarang ni. hehe. banyak lagi yang hendak dikongsi, insyallah ada masa dan ketika nya nanti. sampai bertemu kembali. jaga diri, iman dan amal. sayang kalian. maafkan diri ini andai ada kata-kata mahuun tulisan yang tidak sedap dibaca oleh kalian. wassalam. :)

terima kasih ALLAH. :)

2 comments: